PRINED
Národný PRojekt INkluzívnej EDukácie (PRINED) má za
úlohu výrazne podporiť inkluzívne prostredie v MŠ a ZŠ s cieľom
zabezpečiť predchádzanie neoprávneného zaraďovania žiakov do systému
špeciálneho školstva. Prostredníctvom akceleračných programov zameraných
na stimuláciu rómskych detí skvalitniť diagnostický proces v MŠ.
Vytvorením inkluzívnych tímov na ZŠ a ich vyškolením na osvojenie
profesijných kompetencií potrebných na uspokojovanie a rozvoj
špecifických vzdelávacích potrieb žiakov pochádzajúcich z MRK podporiť
inklúziu v prostredí ZŠ.
Projekt nadväzuje na prebiehajúce projekty Metodicko - pedagogického centra (MPC): Vzdelávaním pedagogických zamestnancov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít (MRK1) a Inkluzívny model vzdelávania na predprimárnom stupni školskej sústavy (MRK2).
Cieľom
projektu PRINED je zaujímavou a informatívnou formou udržať deti čo
najdlhšie v škole a umožniť im popoludňajšiu prípravu na nasledujúci
deň, nevyhnutnú pre zlepšenie ich prospechu a taktiež sa venovať
aktivitám, ktoré sú pre nich zaujímavé, a ktorým sa môžu venovať aj
z dlhodobého časového hľadiska. Inkluzívny model vzdelávania má za
úlohu pomôcť lepšej pripravenosti detí z marginalizovaných rómskych
komunít a podporiť tak ich sociálnu inklúziu. Podstatným prínosom
projektu je vytvorenie inkluzívnych tímov pozostávajúcich z
pedagogických zamestnancov a odborníkov (psychológ, špeciálny pedagóg, sociálny pedagóg, resp. liečebný pedagóg, pedagogický
asistent), ktorí pri práci s deťmi
nebudú pôsobiť len v školách, ale aj v teréne.
Návrh štruktúry www stránky: Ing. Ján Jurečko, autor zdrojového kódu a grafiky: Michal Jurečko